Návrh HHO systému
Aby váš HHO systém pracoval co nejúčiněji. Bude nutné v několika krocích provést konfiguraci systému. Je nutné zjistit, zda Váš aleternátor má dostetek energie pro výrobu HHO plynu pro Váš motor. Největší omezující faktor u vozidel je volná - rezervní kapacita alternátoru, začneme od tohoto nejslabšího místa.
- Je nutné zjistit kolik energie máte k dipozici. Na štítku aleternátoru nebo v dokumentaci od výrobce si zjistětě kolik ampér (A) má váš alternátor zatižitelnost.
Změřte si spotřebu vozidla při nastartovaném motoru, rozsvícených světlech, zapnuté muzice a všech dalších spotřebičích. Tím zjistíte, jaký proud potřebuje vaše vozidlo pro vlastní životní funkce.
Z celkového proudu toto číslo odečtěte. Dále odečtěte ještě rezervu 10% a vyjde vám, koluk proudu máte nazbyt a kolik můžete obětovat na výrobu HHO plynu.70 - 42 = 38 - 10% = 34,5A
Změření proudu provedete klešťovým ampérmetrem na výstupním kabelu alternátoru. - V tomto kroku byste již měli vědět s jakým proudem může počítat. U jednotlivých typů generátorů pak podle jejich tabulek zjistíte jak namíchat elektrolyt na požadovaný proud a kolik litrů plynu takto získáte.
Vyberte si HHO generátor podle Vašeho motoru a proveďte montáž dle dispozic vašeho vozu. - Správné namíchání elektrolytu je základem pro správnou funkci HHO generátoru. Pro získání nejvyššího výkonu se můžete řídit podle tabulek u vašeho HHO generátoru nebo můžete postupovat experimentálně. Abyste namíchali správnou koncentraci elektrolytu,budete potřebovat ampérmetr, na kterém odečtete vždy aktuální hodnotu.
Začněte vždy se slabým roztokem a pomalu zvyšujte koncentraci. Neazpomínejte svému HHO generátoru dát čas na stabilizaci reakce. Po zapnutí a studeném elektrolytu generátor stabilizuje svoji pracovní teplotu a proud asi po 15-20 minutách.
Pro regulaci výkonu můžete také používat PWM regulátory kterými lze snadno nastavit požadovaný proud. PWM používají kmitočtovou modulaci která přispívá ke snadnějšímu rozkladu vody. - Při správném nastavení by Vaše úspora měla být od 30% - 45%. Pokud tak není, je nutné najít problém a systém individuálně odladit. Nejčastější chybou je příliš mnoho plynu, opomenutí lambda sondy případně absence regulace MAP/MAF. Pokud je nutné řešit úpravu signálu lambda sondy je instalace již o něco složitější pro správné odladění je již někdy nutné mít k dipozici diagnostické a měřící stanoviště. V tomto případě je lepší přenechat montáž servisnímu středisku, které konfiguraci a nastavení provede podle přesně stanovených metodik.
- Pokud je množství vyrobeného plynu nedostačující, je možné u některých typů vozů výměnou alternátoru získat potřebnou chybějící energii pro výrobu dostatečného množství HHO plynu.
Publikováno: 3.3.2012